#FranciscInBerlin, o calatorie fara stresul muzeelor

De Paștele ortodox am fost în concediu la Berlin cu sora mai mică. A fost ideea ei, iar eu m-am lăsat mai greu, pentru că am crezut că voi tremura de frig și nu am experiențe prea frumoase în excursiile făcute până acum în orașe friguroase. Pentru mine, Berlin suna a Polul Nord. Dar după cinci zile și mai mult de 100 de mii de pași pe străzile orașului, am o cu totul altă părere.

Primul contact cu Berlin

Am aterizat pe aeroportul Schönefeld după un zbor de 2 ore și 10 minute cu Ryanair. De acolo am luat trenul S9 până în oraș. Berlin-ul este împărțit în trei zone, A, B și C, iar pentru a ajunge de la aeroport în centru, este nevoie de un bilet care acoperă toate cele trei zone. A costat 3.40 euro. Există suficiente automate de bilete în stație.

Apropo, biletul trebuie validat înainte de a urca în tren. Noi era să ne luăm amendă, pentru că ne așteptam ca validatorul să fie în tren, iar până la prima stație am avut control. Am scăpat, că ne-au văzut căzuți de pe altă lume.

Tren curat, oameni civilizați, feeling good. La cât de fluidă este deplasarea, este foarte greu să nu te ia somnul la un moment dat. Și chiar dacă este trenul aglomerat, lucru întâlnit rar de noi în transportul public din Berlin, tot este liniște.

Cazare prin AirBnb

Ca de obicei, am căutat cazare prin AirBnb și am găsit aici, dar știm că proprietarii se vor muta cam la o lună după ce i-am vizitat noi. Interesul nostru principal a fost să găsim un loc cât mai aproape de metrou. Acest apartament este pe strada Rodenbergstraße, foarte aproape de stația Schönhauser Allee. Recomandăm zona. Chiar lângă stație este un mall cu tot felul de magazine de haine, iar la -1 este supermarket-ul Edeka, un fel de Carrefour, unde găsești de toate.

Transport în comun cam scump, dar pentru ce avem picioare, dacă nu pentru mers?

Inițial am vrut să cumpărăm abonament pe o zi, care costă 7 euro, valabil pentru toate mijloacele de transport. Dar ne-am răzgândit. Pentru fiecare zi ne-am făcut un plan, astfel încât să luăm transportul în comun doar o dată până la un punct mai îndepărtat, de unde să ne întoarcem pe jos, iar pe drum să vizităm una-alta. Recunosc că vremea a ținut cu noi și nu a plouat decât ocazional.

Concediu la Berlin - Silviu Pal Blog

Așa că în prima zi am luat-o pe jos, în investigație, dus-întors până în centru, plus învârtit prin zona insulei cu muzee.

În a doua zi, am luat metroul până la stația Bülowstraße, unde ne-am întâlnit cu o prietenă dragă, iar de acolo am luat-o pe jos pe la Potsdamer Platz, Palatul Parlamentului, apoi de la poarta Brandenburg din nou, spre insula muzeelor, unde se află și Catedrala din Berlin, Berliner Dom. Zona verde din fața catedralei este locul nostru preferat de relaxare. Un fel de Roaba de Cultură, dar made in Berlin. #30000dePasi

În a treia zi, am luat metroul până la stația Hermannplatz și am vizitat East Side Gallery, 1 km din zidul Berlinului pictat de peste 100 de artiști în 1990, după ce s-a reunit estul cu vestul. Impresionantă promenadă, mai ales că picturile nu sunt deloc ușor de digerat. Unele sunt smart, altele grotești, altele spun adevărul foarte direct, încât nu are cum să nu te șocheze. Brrr. Am luat-o apoi pe lângă zid până am ajuns la Checkpoint Charlie, cel mai important punct între Berlinul de Est și cel de Vest. De acolo ne-am îndreptat către Gendarmenmarkt, o piațetă faină tare. Apoi, ușor, ușor, spre casă. #Inca30000dePasi

Concediu la Berlin - Silviu Pal Blog

A patra zi a fost despre parcul Tiergarden, să ne încărcăm cu energie din natură. Am bifat apoi muzeul Topografia Terorii, unde veți găsi foarte multe lucruri legate de exterminarea evreilor pe vremea lui Hitler. Am ieșit de acolo supt de toată energia pe care o aveam adunată din parc. Foarte greu de digerat tot ce s-a întâmplat atunci. Am lăsat în urmă acest loc și am ajuns la magazinul-muzeu Ritter Sport, de unde ne-am făcut stocul de ciocolată pentru tot anul. Ne-am învârtit apoi prin centru, căutând străzi pe care nu am mai fost și am luat-o, apoi, spre casă. #Doar27000dePasi

De menționat că de la Insula Muzeelor până la locul unde am fost cazați au fost cam două ore de mers pe jos, iar în fiecare zi am căutat un alt traseu, ca să vedem zone diferite. Și e tare fain Berlinul seara.

Așadar, nu am folosit transportul în comun foarte mult. Dar în orice loc ți-ai dori să ajungi în acest oraș, ai la dispoziție tren, metrou, tramvai sau autobuz. Foarte bine organizat totul în această direcție.

Călătorie fără stres

De când mă știu, aproape toate călătoriile pe care le-am făcut cu școala, excursiile din liceu și în cele de peste hotare, am avut un stres: muzeele. Pentru că nu tot timpul depindea de mine, trebuia să vizitez tot felul de muzee, lucru care nu mă pasionează mai deloc. Pentru mine, o călătorie într-un loc străin este mai mult despre atmosferă, despre oameni, despre vibrația de pe străzi, arhitectura clădirilor, și alte lucruri care nu țin de antichități sau expoziții de artă cu referire la trecut. Prezentul este cel care mă interesează.

Așa am văzut Berlinul. La pas, fără stres, fără intrat în muzee, fără stat la cozi (decât la Burgermeister, unde am mâncat așa de bine). A fost cel mai relaxant concediu pe care l-am avut într-un oraș din străinătate.

Concediu la Berlin - Silviu Pal Blog

M-aș muta și mâine în Berlin

Da. Dacă aș ști măcar o boabă de germană și aș avea mai multă experiență în ceea ce fac, mi-aș căuta job acolo chiar acum. Zic asta pentru că este orașul cu care am vibrat cel mai mult de când am fost în Barcelona. Am avut un feeling tare bun încă de când am ieșit prima dată pe străzile orașului și am văzut atmosfera, oamenii, mediul înconjurător.

Dacă mergi pe străzile din Berlin, o să ai impresia că cineva a dat sonorul mai încet sau că ți s-au înfundat urechile. Nu de alta, dar chiar și în locurile aglomerate, tot ai o senzație de liniște, relaxare, calm.

Însă toate la timpul lor. Mai am câteva proiecte de încheiat aici, în București.

Concediu la Berlin - Silviu Pal Blog

#FranciscInBerlin, hashtag-ul pentru excursia în capitala Germaniei

Ca și în călătoria din Franța de anul trecut, am adunat pe un hashtag toate postările legate de excursia în Berlin. Așa că dacă veți căuta #FranciscInBerlin pe Instagram și pe Facebook, veți găsi fotografii făcute de mine pe străzile capitalei Germaniei. Enjoy!

4 comentarii la „#FranciscInBerlin, o calatorie fara stresul muzeelor

• aprilie 9, 2018 la 6:09 pm
    Permalink

Ce dor mi-ai facut de Berlin cu articolul asta. Foarte fain 💓

Răspunde
    • aprilie 9, 2018 la 8:14 pm
      Permalink

Haha, ce ma bucur! Multumesc pentru ca ti-ai facut timp sa citesti articolul 🙂