Travel to Barcelona: O expediție în capitala Catalunyei. Silviu Pal Blog. #TravelBlogger Muntele Tibidabo

Duminică dimineaţă, 14 august, la răsăritul soarelui, am plecat la drum într-un concediu care se anunţa a fi o splendoare. Am luat un avion Tarom (chiar unul din cele aniversare) pe ruta București-Barcelona și exact după desprinderea de pe sol, am simţit că este gata: plecăm în vacanţă. Zborul până în Barcelona a fost extrem de lin, iar cerul senin ne-a permis să vedem minunăţia de planetă pe care ne ducem viaţa. Căpitanul Scărlătescu și echipa lui ne-au adus în siguranţă pe tărâmul catalan.

Cazarea în Barcelona am ales-o la recomandarea unei prietene prin platforma Airbnb (click pentru detalii) undeva lângă staţia de metrou Sant Antoni, care este relativ aproape de centrul vechi al orașului. O cameră frumoasă, cu baie personală și un duș foarte interesant (cabina de duș era la marginea camerei, iar pereții erau transparenți. Sexy!). Este pentru prima oară când călătorim prin Airbnb. O să povestesc mai multe despre această platformă într-un alt articol.
De la aeroport, cel mai ușor și rapid mod de a ajunge în oraș este cu Aerobusul. Costă aproximativ 6 euro de persoană doar un drum sau îți poţi lua cu 10.50 euro dus-întors. Oprește în mai multe stații în oraș, iar capătul îl are la Plaza Catalunya, un punct foarte central și foarte important, locul pe unde trec toate. Altfel, poţi lua și metroul(L9). Pentru transport în comun noi am luat Barcelona Travel Card pentru 4 zile de pe acest site: Travel BCN.

După ce ne-am cazat, am luat-o la pas spre Barceloneta, pe tot felul de străduţe înguste, la fel ca aceasta de mai jos.

Orașul este superb, ai ce vedea aproape peste tot pe unde mergi. Stilul caselor, balcoanele mici cu tot felul de haine întinse la uscat, localnici vorbind catalană la o bere sub o umbrelă, culori peste tot, oameni de toate culturile. Din străduță în străduță, am ajuns la plaja Barceloneta. Bineînţeles, fiind duminică, tot orașul era la plajă, însă ne-am găsit și noi un loc pentru un prosop chiar lângă apă, ca să intrăm mai repede să ne răcorim. Nisipul de la Barceloneta este extrem de fin, la fel cum și marea este foarte curată și limpede. De vis.

Ne-am relaxat, ne-am bronzat puțin, apoi am luat-o înapoi spre oraș, mergând din Barceloneta pe faimosul drum La Rambla, care duce direct în Plaza Catalunya. Un drum foarte aglomerat, deoarece are un mare renume, însă nu ne-a afectat atât de tare acest lucru, deoarece am avut ce vedea. Foarte multe tarabe cu suveniruri, foarte multe magazine cu haine, iar clădirile care încadrează La Rambla sunt tipice Barcelonei, pline de culori și cu un design aparte. La capătul acestui drum am dat în Plaza Catalunya, unde ne-am odihnit pe o bancă, admirând fântâna arteziană și un grup mare de porumbei care tot zburau de colo-colo. Și a fost ziua 1.

Luni am luat-o cu metroul spre Catedral de Barcelona, o biserică foarte mare și foarte frumoasă. Atenţie: pentru a avea acces în catedrală, se pune accentul pe ţinută, așa că fetele trebuie să își acopere umerii și să aibă picioarele acoperite de la genunchi în sus. După această vizită, am plecat pe jos până la Arcul de Triumf, loc care ne-a plăcut foarte mult, mai ales aleea din faţa arcului, care este mărginită de palmieri. Un peisaj tare frumos, unde ne-am relaxat. Tot luni am trecut pe la Sagrada Familia, faimoasa catedrală proiectată de celebrul arhitect Antoni Gaudi, care ne-a lăsat cu gura căscată. Este bine ca biletele de acces la toate atracțiile turistice să le luați online, ca să scăpaţi de cozi și aglomeraţie. Veţi vedea că biletele sunt limitate și sunt împărţite pe intervale orare, așa că este indicat să le luați măcar cu 3-4 zile înainte. Catedrala este foarte înaltă și impunătoare și se deosebește foarte ușor de la mare distanţă, atât de pe muntele Tibidabo, cât și de la castelul Montjuic.

Laura la Arcul de Triumf

Aleea care pleacă de la Arcul de Triumf și ajunge la Parc de la Ciutadella

Travel to Barcelona: O expediție în capitala Catalunyei. Silviu Pal Blog. #TravelBlogger Parc de la Ciutadella
O fântână arteziană superbă din Parc de la Ciutadella

O floare printre flori

Planul pentru luni a continuat cu Sky Walk-ul de pe Tibidabo, celebrul munte de la marginea orașului Barcelona (fanii serialului „Friends” cu siguranță și-l reamintesc pe Joey și povestea lui despre excursia în vestul Europei, pe muntele Tibidabo, poveste inventată pentru a agăța mai ușor femei). Am ajuns acolo în trei pași: cu autobuzul 22 luat de la staţia Diagonal până la capăt de linie (din anumite motive, metroul pana la Av. Tibidabo nu a funcţionat în acea zi), apoi autobuzul 195 până la Funicular de Tibidabo și de acolo, celebrul Funicular până sus pe munte. Biletele pentru Sky Walk le-am luat online de aici ca să evităm eventuale cozi. Documentul care confirmă plata trebuie printat și arătat la intrare, doar așa poţi primi brățara care îți oferă acces la ride-urile din parcul de distracții din vârf pentru care ai plătit. Pentru a avea acces la toate ride-urile, trebuie cumpărat alt tip de bilet pentru Amusement Park. Din punctul nostru de vedere, dacă ajungi în Barcelona vreodată, Tibidabo trebuie să se afle printre locurile de vizitat. În vârful muntelui există un parc de distracţii și un parc mare, pe 6 nivele. Biletul de tip Sky Walk oferă accesul în 8 ride-uri. Noi ne-am dat în 4, roata fiind pe primul loc. Peisajul este unic, minunat, extraordinar.

Orașul Barcelona se vede minunat de pe vârful muntelui Tibidabo.

O poză tipic mie, în săritură. Asemănarea cu Isus din vârful Bisericii este pură întâmplare.

Bineînțeles că a vrut și ea poză aici.

Priveliște din Girabado, roata cu cel mai frumos peisaj în care m-am dat vreodată.
Catedrala „Inima sfântă a lui Isus” de pe platoul Tibidabo, o minunăție.

Peisaj din curtea catedralei de mai sus. Da, chiar așa, acolo jos este Barcelona.

Ziua doi, marţi, a început cu vizita la Casa Mila, numită și La Pedrera. O construcţie marca Gaudi, cu multă istorie în spate. Arhitectural, La Pedrera este o adevărată capodoperă, atracţia principală fiind acoperișul, pe care o să vi-l arăt în fotografii. Ca și la Tibidabo, biletele le-am luat online. Pentru studenţi, există și o mică reducere. Vizita ne-a luat cam o oră jumătate. Dacă îţi place istoria foarte mult, cu siguranţă vei mai sta măcar jumate de oră. După La Pedrera, am luat-o pe jos spre Universitat și ne-am oprit pe drum să mâncăm la Tamarindo, un restaurant mexican unde am luat meniul zilei, destul de gustos. Pentru mine a fost prima dată când am mâncat mâncare mexicană, așa că papilele mele gustative s-au îmbogăţit cu noi gusturi.

Travel to Barcelona: O expediție în capitala Catalunyei. Silviu Pal Blog. #TravelBlogger Casa Mila La Pedrera
Fotografie din curtea interioară a casei Mila.
Design by Antoni Gaudi

Acoperișul La Pedrera este bestial, unic, genialitatea lui Antoni Gaudi.

#Selfie

La Pedrera este o casă superbă, în care am simțit că am fost într-o altă lume.

Din tot ce am văzut, am reușit să extrag și eu puțină inspirație marca Gaudi. Ce a putut crea omul acesta este mai mult decât îți poți imagina. Nu te-ai gândi niciodată să faci un astfel de acoperiș unei case.
Dragoste pentru Gaudi.

În mansarda Casei Mila, creată având ca inspirație coloana vertebrală a unui șarpe (veți afla detalii dacă o vizitați), puteți vedea în miniatura întreaga arhitectură a casei. Este minunată!
Design-ul camerelor în miniatură.
Aici este camera unde lucrau slujitorii familiei Mila.

Priveliște de la unul din balcoanele casei.

Scara care pleacă din curtea interioară și care duce la intrarea principală în casă.
Casa Mila (La Pedrera) văzută din stradă.

După-amiază ne-am îndreptat către castelul Montjuic, situat pe dealul cu același nume, foarte aproape de port. La castel se poate ajunge cu autobuzul 150 de la Plaza d’Espanya sau, cum am făcut noi, am luat metroul pana la Paralel, apoi funicularul până pe la mijlocul dealului, după care am luat 150 din cea mai apropiată stație până la capăt. Ajunși sus, am fost uimiți de peisajul oferit de acel loc. Intrarea la castel a fost de 3 euro/persoană, lucru care ne-a surprins, deoarece locul arată genial. Plin de istorie, Castel de Montjuic a jucat un rol important în dezvoltarea orașului Barcelona. Această construcție oferă o priveliște panoramică minunată către mare, port și oraș. Nu trebuie să ratezi vizita la castel dacă vii în Barcelona.

Ziua a treia am început-o cu vizita la catedrala Sagrada Familia, principala și cea mai populară atracție turistică din capitala Catalunyei. Plin de istorie și cu o arhitectură unică, lăcașul sfânt proiectat de Antoni Gaudi este impresionantă din toate punctele de vedere. Biletele pentru intrare au fost 15 euro/persoană, accesul fiind făcut tot cu programare, așa cum a fost și la Casa Mila (La Pedrera), și le-am cumpărat online de aici. Interiorul catedralei este fără cuvinte, un adevărat recital al arhitecturii. Vitraliile foarte colorate, coloanele înalte și atenția la detalii fac din Sagrada Familia o adevărată capodoperă.

Travel to Barcelona: O expediție în capitala Catalunyei. Silviu Pal Blog. #TravelBlogger Sagrada Familia
#Selfie, să avem și noi amintire.

Am profitat de rochia Laurei și de câteva raze de soare venite prin vitralii pentru a captura această minunată fotografie în interiorul catedralei „Sagrada Familia”. Sper că vă place.

Interiorul catedralei „Sagrada Familia” este minunat și unic. Antoni Gaudi a fost un mare arhitect și creator.

Vitraliile bisericii sunt foarte colorate în fel și chip, dar cu bună știință.

Și o poză cu iPhone-ul câștigat. (cine știe, știe!)

Park Guell a reprezentat ultimul loc planificat pentru vizită. Accesul în parc este gratuit, mai puțin pentru zona monumentală, unde se plătește 7 euro/persoană. Și pentru această atracție turistică am cumpărat bilete online, ca să evităm cozile. Ne-am plimbat, ne-am relaxat, am făcut foarte multe poze și am admirat priveliștea peste oraș. Este al treilea loc de unde am putut vedea Barcelona de sus.

Travel to Barcelona: O expediție în capitala Catalunyei. Silviu Pal Blog. #TravelBlogger Parc Guell
Vedere de pe marginea zonei monumentale, un peisaj superb.

Zona monumentală este compusă din mai multe părți. Sus este platoul cel mare cu marginile colorate, iar jos sunt aceste coloane și apoi cele două clădiri din curte.

Binecunoscuta reptilă pe care o veți găsi pe foarte multe suveniruri.

Una din căsuțele din curte.

Iarba verde și cea de-a doua căsuță din zona monumentală.

În seara zilei a treia, am mâncat la o Meson Barceloneta, apoi am mers către plajă. Luna plină, nisipul fin, valurile mării și atmosfera caldă de pe plajă ne-au motivat să facem o baie în Mediterană. A fost genial, un sentiment de nedescris. În timp ce înotam, mi-au venit în minte toate momentele frumoase petrecute în Barcelona, alături de iubita mea.

A fost o experiență superbă, care ne va rămâne mereu în suflet.

PS: Fă-ți cont pe Airbnb folosind acest link și vei primi 20 euro în travel credit pentru prima rezervare finală. Have fun!